On the road again .. Vientiane here we come

14 januari 2023 - Vientiane Province, Laos

Dag 9,

Helaas was vanochtend het ontbijt minder goed dan de vorige ochtenden. Het hotel was overspoeld met Chinese toeristen. Het ontbijt bestond vanochtend vooral uit warme Aziatische gerechten.

Om 08.00u lagen de bootjes klaar waarmee we een tochtje over de Nam Song rivier gingen maken.

Het waren lange smalle bootjes voor 2 personen, met lage houten stoeltjes en aangedreven door een snelle buitenboordmotor. Het was een leuke ervaring om zo over het water te gaan in speedsnelheid!

Vervolgens stonden er 2 open trucks (grote tuc tuc) paraat om ons naar “The blue Lagoon” te brengen. We hadden daar een andere voorstelling bij, maar het was meer een langgerekte plas met blauw water, maar lag wel in een mooie omgeving. Een soort van recreatiegebied! De liefhebbers konden hier een frisse duik nemen.

Om 11.30u waren we weer terug in het hotel. Na het ophalen van de koffers zijn we in Vangvieng even gaan lunchen. Op dit moment zijn we onderweg (via de enige tolweg van Laos) naar Vientiane, gelegen aan de Mekong. Verwachte aankomsttijd 17.00u

Vandaag werd één van onze reisgenoten 50 jaar. Voor een taart en een cadeautje was gezorgd! Vanochtend tijdens ontbijt hebben we als groep voor haar gezongen.

Na het verlaten van de tolweg zijn we gestopt bij een koffiebar. Hier heeft de jarige getrakteerd op een kop koffie en werd de taart aangesneden en verorberd.

BallonnenSkylineBootjesWorking classBoottochtLoop brugOp het waterKleurrijkCaveGrottenGrottenGrotLoopbrugAngel cave 😅Busje komt zoBusje 2Blue lagoonSwimmingBlue lagoonBlue lagoonOfferplaatsFamilieVerjaardags koffie en gebak 🎉09FBE2C0-1F75-467B-B3F2-412ECF2F5125