Naam:
Foto’s:
683
Video’s:

Over mij

Mij is ook eigenlijk 'ONS', Anneke, Henk & Henry!

Reizen is meer dan genieten van fraaie uitzichten: het is voor ons een voortdurende en diepgaande verandering van ideeën van het leven.
Wij reizigers halen heel veel energie uit de verdieping in andere culturen. Andere gewoontes openen onze ogen. Maken je meer openminded. Die verdieping geeft je een gevoel van verrijking en het voelt alsof het een completer mens van ons maakt.

Over mijn reis

Rondreis Albanië & Noord-Macedonië15 dagen

In twee weken door een bijzonder stukje Balkan

Een bijzondere en complete rondreis door het nog weinig bereisde Albanië en Noord-Macedonië. Langs de oude route tussen Rome en Constantinopel, de Via Egnatia, reizen we naar Ochrid via Elbasan. We drinken koffie bij één van de de oudste moskeeën van het land, voordat we aankomen aan het schitterende meer van Ohrid, op de grens van Albanië en Macedonië. We komen langs interessante bergstadjes als Korca, Gjirokastra en Berat. Aan de Adriatische Riviera kun je resten zien van oude beschavingen in Butrinti en Apollonia. En natuurlijk bezoeken we de noordelijke stad Shkoder. Albanië en Macedonië zijn fascinerende ontdekkingen.

Bezochte landen

Ik heb 44 landen (18%) bezocht:

Albanië, België, Bhutan, Bolivia, Cambodja, China, Colombia, Costa Rica, Duitsland, Ecuador, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Hongkong, India, Indonesië, Italië, Jordanië, Kroatië, Laos, Macedonië, Maleisië, Malta, Marokko, Monaco, Myanmar, Nederland, Nepal, Nicaragua, Panama, Peru, Portugal, Singapore, Spanje, Sri Lanka, Swaziland, Thailand, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Vietnam, Zuid-Afrika.