Laatste dag Laos ..

19 januari 2023 - Khong Island, Laos

Dag 14,

Ons huidige hotel ligt meteen aan de oever van de Mekong. Vanuit ons hotel konden we zo in ons bootje stappen voor onze excursie van vandaag,

Om 08.30u vaarden we stroomafwaarts richting het “Somphamith waterfall park”.

Maar voordat we daar waren moesten we, na een boottocht van anderhalf uur,  in een erg gedateerd “busje”. In onze ogen rijp voor de sloop, maar hier rijden ze er nog mee! De weg naar de watervallen was een enorme hobbelige weg, maar na een rit van ongeveer 20 minuten waren we op de plek van bestemming.

De watervallen waren schitterend en lagen in een prachtige omgeving. Na anderhalf uur genoten te hebben stelde Wim voor onderweg te lunchen. De lunch nam wat meer tijd in beslag dan we verwachtten. Het opnemen van bestellingen en het juiste afleveren is hier problematisch. Ze zijn hier niet zo handig in. Ze hebben ook nog niet bedacht de tafels een nummer te geven en daar de bestelling aan te koppelen!

Eindelijk waren we weer onderweg naar de boot. Deze keer alleen een oversteek naar de andere zijde van de Mekong. De boottocht had anders stroomopwaarts 3 uur in beslag genomen! Onze chauffeur stond keurig klaar met de bus: een kwartiertje later waren we weer terug in ons hotel. We kunnen terugkijken op een mooie dag.

Morgen steken we de grens naar Cambodja over. We laten ons verrassen!

grt,

Henry, Henk en Anneke

HotelHotelHotelVertrek ..VarenOnderdoorSchipperBootje komt zo

Bootje komt zoSomphamith

Busje

BuffelSomphamithSomphamithSomphamithSomphamithWijBridgeMekongMekongUitzicht Mekong rivierUitzicht Mekong rivierUitzicht Mekong rivier

1. Frans:
    19 januari 2023
    Mooie plaatjes wederom. En vroeg vandaag. Morgen dan eindelijk Cambodja. Misschien zullen jullie nog restanten aantreffen van hoe destijds de Rode Khmer heeft huisgehouden. Hoe dan ook, van harte veel plezier toegewenst!
  2. Carla:
    20 januari 2023
    Weer heel mooie foto’s, vooral van die watervallen. Dat busje heeft inderdaad zijn beste tijd wel gehad ja…. :) Geniet lekker verder van jullie bijzondere reis!