Dag Vientiane ..

15 januari 2023 - Vientiane, Laos

Dag 10,

Vanochtend zijn we om 08.30u. op een facultatieve excursie gegaan. Wim en Sai hadden een halve dagtocht georganiseerd naar o.a. het Xiengkuane Boeddhapark, waar 200 Boeddhabeelden staan. Op de heenweg maakten we nog even een korte stop bij “The bridge of friendship”, de verbindingsbrug tussen Laos en Thailand.

Aangekomen bij het park keken we onze ogen uit: het was prachtig. We hebben nog nooit zo’n mooie verzameling beelden bijeen gezien. Een bezoek meer dan waard!

Vervolgens zijn we doorgereden naar de “Pha That Luang”, een Boeddhistische stoepa. Het gebouw staat zo’n drie kilometer ten noorden van het stadscentrum van Vientiane. Op het terrein van de stoepa staat een beeld van Jayavarman de zevende. Dit was de laatste koning van Angkor. Ook schijnt er een haar van Gautama Boeddha te worden bewaard.

Als laatste hebben we een bezoek gebracht aan de “Patuxai” (overwinningspoort), ook wel de “Arc de Triumphe “ van Vientiane genoemd. Deze poort kwam gereed in 1969 en is ter gedachtenis aan de Loatianen die in de strijd vóór de communistische revolutie zijn omgekomen. Rond 12.30u waren we weer terug in ons hotel. Op eigen gelegenheid hebben we onze dag verder ingevuld. Allereerst zijn we heerlijk gaan lunchen in de buurt van ons hotel. Daarna zijn we een route door Vientiane gaan maken. Onderweg kom je van alles tegen. Leuke winkeltjes, tempels, etenstentjes etc. Blijft altijd leuk!

We hebben nog een bezoek gebracht waaronder de “Ho Pha Keo”. Erg mooi, jammer foto’s maken binnen was echter niet toegestaan!

Het was vandaag erg heet. Daarom zo nu en dan een terrasje bezocht voor een verfrissend drankje. Het was weer een mooie dag!

Morgen een lange reisdag: 550 km, reisduur 11.00u. Dus zo snel naar bed!

grt,

Henry, Henk en Anneke

Freedom bridgeBuddha ParkBuddha ParkBuddha ParkBoeddha tuinGouden tempel pleinTempelPha That Luang (gouden stupa)MonkPha That Luang (gouden stupa)Pha That Luang (gouden stupa)Pha That Luang (gouden stupa)ArcPatuxai ( Arc de Triomph)Patuxai ( Arc de Triomph)Arc pleinPatuxai ( Arc de Triomph)Patuxai ( Arc de Triomph)Lunch 🤗TempelsTempelsTempelsMonkPatuxai ( Arc de Triomph)TempelsBar timeTempel

1. Ankie en Henri:
    Hallo samen.
    Weer prachtige fotos en een heel hongerige Anneke .
    Wat een belevenis weer.
    Geniet ze met zijn elkaar
  2. Carla:
    15 januari 2023
    Prachtige reis zeg! Wat zien jullie veel.
    Goede reis morgen en nog veel plezier.
  3. Ankie en Henri:
    15 januari 2023
    Wat een prachtige afwisselende vakantie.Anneke haal toch maar die bikini uit je koffer.Fijne dagen verder met zn drieen.gr Ankie
  4. Bart, Wieke, Hidde & Bente:
    16 januari 2023
    Prachtige foto’s! Geniet nog van de mooie plekken die jullie nog gaan zien de komende dagen. Liefs uit Zwolle