Savannakhet naar Pakse ..

17 januari 2023 - Pakse, Laos

Dag 12,

Onze volgende bestemming is Pakse. Om 06.30u zaten we aan ons ontbijt. Iedere dag is het ontbijt ongeveer hetzelfde: toast, gebakken eieren, scrumbled eggs, jam, koffie, thee, sapje en fruit (banaantjes, dragonfruit en meloen).

Om 07.15u gingen we op weg naar Pakse, afstand 250 km. De gemiddelde snelheid ligt hier, afhankelijk van de kwaliteit van de weg, aanzienlijk lager dan bij ons.

Voordat we Savannakhet definitief verlaten, brengen we nog eerst een bezoek aan de Ing Hang Stupa, de op één na heiligste plaats in Zuid Laos.

Daarna vervolgen we onze reis. Onderweg maken we een stop in een dorpje, dat bekend staat om de gegrilde kip. Zodra er een grote tuc tuc stopt vliegen de verkoopsters op het busje af om hun waar aan te bieden. Voor ons een zeer rare manier om je kipjes aan de man/vrouw te brengen.

Rond het middaguur kwamen we aan in Pakse. Wim wist nog een adres waar je lekkere koffie en broodjes kon scoren. Na de lunch vertrokken we richting het “Bolavenplateau” waar verschillende watervallen te bezoeken zijn. Een rit van ongeveeer 30 km. De eerste waterval die we bezochten was de “Tadfane”, gelegen midden in de jungle. Hier zie je planten groeien, die bij ons als kamerplant verkocht worden, en orchideeën. Het lag in de bedoeling om slechts één waterval te bezoeken, maar we hadden nog wat tijd over, dus ook nog naar een tweede waterval een paar kilometer verderop. Ook deze was prachtig! Vlak bij de uitgang zat een familie van een bergstam die bereid was met ons op de foto te gaan.

Na aankomst in het hotel de stad in gegaan om wat te eten.

We kunnen terugkijken op een mooie dag!

grt,

Henry, Henk en Anneke

MonkIng Hang StupaIng Hang StupaIng Hang StupaIng Hang StupaJippie .. kipNapong stopNapong stopCoffeeCoffee stopPakse coffee barTadfane WatervalTadfane WatervalTadfane WatervalGnenang watervalWaterval 2

Familie Noorderzon

WensenPakse tempelSunset LaosBallonnenHotel

1. Jan en Anneke:
    17 januari 2023
    Wat een prachtige foto's van de prachtige natuur en bijzondere bevolking. De gegrilde kippetjes zien er lekker uit.
    Jullie zien er stralend uit, je kunt goed zien dat jullie genieten. Ga zo door!!
    Vriendelijke groet,
    Jan en Anneke
  2. Bart, Wieke, Hidde & Bente:
    18 januari 2023
    Leuke familiefoto haha ;) en prachtige waterval!