Phnom Penh ..

21 januari 2023 - Phnom Penh, Cambodja

Dag 16,

Omdat ons hotel van afgelopen nacht geen mogelijkheid had om te ontbijten, zijn we in een nabij gelegen restaurantje gaan eten.

Daarna zijn we op weg gegaan naar Phnom Penh. Weer een lange reisdag, maar we hebben nu een hele enthousiaste gids die tussendoor veel vertelt en regelmatig tussenstops wil maken. Intussen langs huisjes gewandeld waar ze eigen fruitbomen hebben en het fruit proberen te verkopen.

De natuur is hier heel anders dan in Laos. Het is hier veel vlakker, bergen zijn er in dit gebied niet, veel bouwland.

Na een half uurtje een stop bij een plaatselijke vismarkt. Er wordt van alles verkocht:

Potjes met vis, gedroogde vis, gefrituurde insecten, gegrilde slang. De nog levende slangen kronkelen, samen met schildpadden, rond in een glazen bak.

In onze groep zitten 2 mensen die van al deze lekkernijen proeven!!

De eieren die ze op deze markt verkopen schijnt een kuiken te zitten!

Jammer dat jij er niet bij bent Pascal😂

Eerder dan verwacht zijn we we, na de incheck in het hotel, Pnhom Peng ingegaan.

We hebben tijdens onze reis nog niet zo’n moderne stad gezien. Een mooie brede boulevard met palmbomen en hoge gebouwen. We hebben tijdens deze wandeling een bezoek gebracht aan de Watt Phnom, die een bezoek meer dan waard was.

Heerlijk gegeten vanavond in een gezellig restaurant aan de boulevard. Nog even langs het water gewandeld waar veel verlichte boten rondvaarden.

Morgen met tuktuks naar “The killing fields” en  de “Tual Sleng”gevangenis.

grt,

Henry, Henk & Anneke

OfferplaatsBanaanVruchtInsectenVisLekkernijMarktVisAvond Phnom PenMarkt phnom PenhAvond Phnom PenHAvond Phnom PenBewijsWat PhnomWat PhnomWat PhnomWat PhnomAvondAvond Phnom PenhAvondWat Phnom

1. Erik Smit:
    21 januari 2023
    👍👍 Wel de sleutels meenemen zodat ze je niet kunnen opsluiten moat 😳😉😄
    Hahaha nice Henry
  2. Josien:
    21 januari 2023
    Weer hele mooie foto’s. En slangen eten, wel iets voor jou Anneke?
    Veel plezier verder.
  3. Bart:
    21 januari 2023
    Wat een heerlijke delicatesse; wat voor thuis meegenomen?

Weer leuk om jullie verhalen te lezen, beelden mee te krijgen!