Dag 4 • Villa de Leyva-Guatavita/ Chinauta

23 september 2019 - Chinauta, Colombia

Een lange reisdag .. 8 uur vertrek en rond zes uur bij het volgende hotel.  In de vroege ochtend reizen we af naar Guatavita met onderweg een stop bij het Guatavitameer. Bij deze prachtig gelegen blauwgroene heilige lagune is de mythe van 'El Dorado' ontstaan. Het stamhoofd van de Muisca-Indianen gooide hier gouden offers en schatten in het meer die nu te zien zijn in het goudmuseum in Bogota. Vanaf het meer, gelegen op 3100 meter hoogte, hadden we een schitterend uitzicht over de omgeving. Tegen half 2 een stop bij een lokaal restaurant die een wel heel bijzondere kippensoep serveerde .. 😉 Iets voor zes uur kwamen we volgens de planning aan in Chinauta. Basic overnachting adres, leuk complex met een zwembad. We zitten ineens in een tropisch klimaat. Heel bijzonder na de eerste dagen in Bogota, de stad gelegen in het Andes gebergte. Morgen weer een nog langere reisdag. Hopelijk zijn we om 7 uur op onze volgende bestemming.

9956AA3E-E065-497C-8CE9-67FD695FCDBCF60D48C9-FE53-4096-A17B-53A8DDFDA29A

36A77D14-5BA7-459B-8A40-878EC3FA8CC3

0BA0FFD5-437B-4302-8A3A-BFB34868D37B

DECC489B-1AF8-4FCA-9D47-C29F2751E35F

1. Petra:
    23 september 2019
    Ben wel benieuwd naar de soep dan? De meren lijken erg op de Kelimutu kratermeren op Flores, Indonesië, die heb ik ook eens bezocht; 3 meren met ieder een heel andere bijzondere kleur, dat zie je bij "jullie" meer ook goed, prachtige foto's! xxx
  2. Patrica Blankvoort:
    23 september 2019
    Wat een prachtig meer zeg! En iderdaaaaad heeuuuul benieuwd naar de soep😉
  3. Erica Blankvoort:
    23 september 2019
    Die reistijd was de moeite wel waard! Wat een prachtige uitzichten❣
    En.....wanneer vertel je over die soep?🤣
  4. Erica Blankvoort:
    Prachtige uitzichten, geweldig😍
    En.....wanneer komt er uitleg over je bijzondere soepie? 🤣