Rondreis Albanië & Noord-Macedonië Juni 2024

9 juli 2023 - Zwolle, Nederland

16 Juli 2023: Update onder tekst van dit blog, scroll naar beneden!

Welkom bij de vooraankondiging van onze aankomende rondreis door Albanië en Zuid-Macedonië in juni 2024! Deze twee prachtige landen in de Balkan regio bieden een overvloed aan adembenemende landschappen, rijke geschiedenis en unieke culturele ervaringen. Tijdens onze reis door Albanië zullen we versteld staan van de diversiteit aan bezienswaardigheden die deze landen te bieden hebben.

Albanië, gelegen aan de Adriatische en Ionische kusten, is een bestemming die de laatste jaren steeds populairder is geworden onder reizigers. Het land heeft een fascinerende mix van oude beschavingen, prachtige natuurlijke landschappen en een levendige cultuur. Het staat bekend om zijn gastvrije bevolking, die ons met open armen zal ontvangen tijdens onze avontuurlijke ontdekkingstocht.

Een van de hoogtepunten van Albanië is de hoofdstad Tirana, een bruisende stad vol contrasten. Hier kunnen we moderne architectuur bewonderen naast historische gebouwen, levendige markten verkennen en genieten van de levendige sfeer van de stad. Een andere must-see is Berat, ook wel bekend als de “Stad van Duizend Ramen”. Deze oude stad, die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, biedt prachtige middeleeuwse architectuur en een betoverende sfeer.

Voor natuurliefhebbers is het nationale park van de Albanese Alpen een paradijs. Hier kunnen we wandelen door adembenemende berglandschappen, kristalheldere meren verkennen en genieten van de frisse berglucht. De Albanese Rivièra, met zijn prachtige kustlijn en afgelegen stranden, is een ideale plek om te ontspannen en te genieten van de zon.

Naast Albanië zullen we ook het zuidelijke deel van Macedonië verkennen, dat bekend staat als Zuid-Macedonië. Dit gebied biedt een rijke geschiedenis en culturele diversiteit. De stad Ohrid, gelegen aan het gelijknamige meer, is een ware parel. Met zijn eeuwenoude kerken, kloosters en een schat aan historische sites, waaronder het UNESCO-werelderfgoed, zal Ohrid ons betoveren met zijn schoonheid.

Kortom, onze rondreis door Albanië en Zuid-Macedonië in juni 2024 belooft een onvergetelijk avontuur te worden. Van de bruisende steden tot de ongerepte natuurlijke landschappen, zullen we versteld staan van de schoonheid en diversiteit van deze fascinerende landen. We zijn nu al klaar om ondergedompeld te worden in de rijke geschiedenis, het warme gastvrijheid en de adembenemende landschappen die deze bestemmingen te bieden hebben. Het lange voorgenieten kan beginnen ..

Update: Een verrassende wending, 2 nu nog mysterieuze reizigers hebben ook besloten deze rondreis te gaan doen. De meeste lezers kennen het tweetal wel. Ik zeg nog even niets .. Jullie mogen vooralsnog lekker gissen!  .

Reis Groet Henry

4. Marion:
    👍👍
  5. Jan en Anneke:
    10 juli 2023
    Wat een geweldig vooruitzicht. Hopen dat Henk dan goed mobiel is. Succes met de voorbereidingen.
    Hartelijke groet,
    Jan en Anneke
  6. Frans:
    10 juli 2023
    Dat wordt weer een feest❗️De voorpret is dan ook begonnen❗️🎶