Siem Reap

23 januari 2023 - Siem Reap, Cambodja

Dag 18,

Vanochtend zijn we vertrokken richting Siem Reap. Om even de benen te strekken hebben we een stop gemaakt bij de “spidermarket”, waar ze een grote variëteit aan gefrituurde insecten verkopen, zoals grote spinnen en watertoren. Lekker volgens één van onze reisgenoten!

Na de lunch een stop bij de “Naga bridge”, een brug uit de 12-13e eeuw.

Daarna een facultatieve boottocht gemaakt over een kanaal en meer, langs paalwoningen en prachtige natuur. In het regenseizoen zijn de palen niet zichtbaar, zo hoog staat het water dan.

Na de boottocht hebben we een wandeling door het dorpje gemaakt en gekeken bij de visrokerij. De mensen en kinderen zijn allemaal erg vriendelijk en zwaaien volop.

We kwamen laat aan bij ons hotel. Een simpele maaltijd genuttigd aan de overzijde van het hotel. Zo slapen, morgen vroeg op pad naar de Angkor wat, het hoogte punt van onze reis!

grt,

Henry, Henk en Anneke

Spider marketSpider marketSpider marketOude brugOude brugFloating villageFloating villageFloating villageFloating villageFloating villageFloating villageFloating villageFloating villageFloating villageFloating villageFloating villageKampong KhleangKampong KhleangKampong KhleangKampong Khleang

1. Jan en Anneke:
    23 januari 2023
    We zijn benieuwd naar het hoogtepunt van jullie reis!
    Dank en groet,
    Jan en Anneke