We gaan [weer] op reis!

14 oktober 2022 - Zwolle, Nederland

Natuurlijk bleven de reiskriebels wel parten spelen maar zoals iedereen weet bleek ook een ander virus ons parten te spelen. Maar er lijkt weer wat mogelijk, er is licht aan de horizon al zal reizen ook anders worden in de toekomst met de huidige brandstofprijzen, stikstof uitstoot en de globale opwarming.

Maar we mogen voor nu weer even dromen ...

Anneke en Henk zijn in Januari 2020 (net voor de corona) naar Ethiopië geweest en ik met vrienden vlak daarvoor naar Colombia. Onze laatste echte verre rondreizen!

Nu hadden wij altijd al Laos & Cambodja op onze bucketlist staan en dit gaat onze volgende gezamenlijke rondreis worden in Januari 2023.

De Mekong rivier vormt het decor voor de reis door deze voormalige Franse koloniën. De reis begint in de Thaise koningsstad Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai volgen we een mooie route door het gebied van de Gouden Driehoek richting Chiang Khong. We verlaten Thailand met een longtailbootover de Mekong. In Laos zijn de oude hoofdstad Luang Prabang, Vientiane en de Kong Lor grot dé bezienswaardigheden. Door het groene landschap reis je verder zuidwaarts richting de Mekong delta. In Cambodja zijn de hoofdstad Phnom Penh en de wereldberoemde tempels van Angkor ongetwijfeld een hoogtepunt in deze reis.

laos & Cambodja 3laos & Cambodja 2laos & Cambodja

We hopen dat jullie allemaal ook deze mooie reis met ons gaan meebeleven ..

Alvast Reis Groetjes,

Henk, Anneke & Henry

1. Henk:
    25 september 2022
    Goed dat je weer op reis gaat. En dat naar zulke indrukwekkende landen. Een mooie start in Chang Mao. Hopelijk heb je leuke reisgenoten. Veel plezier. Ik ben benieuwd naar de volgende etappes.
  2. Henry blankvoort:
    5 oktober 2022
    New new new ... Puffff :P
  3. Henry blankvoort:
    15 oktober 2022
    mooie landen, die wil ik ook nog zien .. ik ga jullie volgen! ;)